Sunday, October 11, 2009

Ticket affair

Kõige raskem oli otsuse tegemine. Vähemalt alguses tundus nii :) Tegelikult osutub keeruliseimaks lendude, kindlustuse ja muu sellise orgunn, eriti kui oled sisimas kokkuhoidlik ja seda mõtet toetab mitte eriti paks rahakott ja kogemuste puudumine antud valdkonnas.

See on sarnane pesumasina ostuga, et tahaks ju endale mingit head-normaalset-toredat masinat ning selle otsimisele mitte väga aega kulutada. Tegelikkuses kujuneb sellest pikk uurimisretk tehnika ääremaile, mille lõpus oskad poes müüjat juhendada ning tead pesumasina hingeelu puudutavaid seike. Samuti seda, miks ühenduskohatihendeid müüakse 1o kaupa...

Ok, vaatame kõigepealt bookinghousist, siis lendamast, siis soovitab sõber vaadata emiraate, qatarri, kusjuures samal ajal leiad ennast estraveli lehelt lufthansaga tõtt vaatamas. Nii ok, saame bangkokki, kuala lumpurisse või hong kongi, kuidas sealt edasi. Aa sealt lendab air asia, sealt saaks vietnam airlinesiga, krt seal ajad ei klapi ning seal hinnad on liiga kõrged. Oohh mis värk turkish airlines viib nii soodsalt kohale :)))) liiga vara rõõmustasin... mida odavam lend seda rohkem piiranguid jne. Juhe hakkas vaikselt kokku jooksma. Viisin varajasel hommikutunnil Liina täikale kaupa leidma ja suundusin ise reisieksperti, et sealt miski abi. Rääkisin mure ära, kuid juba poole jutu pealt sain aru, et tean vähemalt sama palju või natuke rohkem kui nemad. Igatahes tüdruk seal saatis mulle pakkumised, kuid mitte midagi uut. Hakkan juba mõtlema, et äkki peabki lihtsalt kallima pileti ostma. Oleks ju mõnus koos finnaairiga 15hga bangkokki jõuda. Helistan veel bookinghousi ja lendamasse ja uurin, et äkki neil mingid spetsiaalid millest mul aimugi pole. Nope, nothing. Reisiekperdi tüdruk on esitanud endale väljakutse ja pommitab mind pakkumistega. Kuid ei midagi. Lõpuks saan Liinalt mõtte otsida üheotsa pileteid, mis tavaliselt muidu samas hinnas, mis edasi-tagasi või isegi natuke kallimad. Uurin ja otsin kuni järsku leiangi endale sobiva pakkumise :) Kuna reisiekperdi tüdruk on kõvasti pingutanud minu piletite nimel, siis saadan talle kirja, et näe selline pilet, ostan Sinu käest. Hetk hiljem saan vastuse, et saab küll, kuid hind kuus sotti kallim. Südametunnitusehääl annab endast märku, korralik ja hästi kasvatatud nagu ma olen. Annan reisiekperdi tüdrukule veel tšäänši, et ostan temalt kui ta teeb mulle sama hinna, mis mina sain. Saan eitav vastuse ja rahakotihääl võidab. Pilet lukus.



Sama teema tekib kindlustusega, kus tekib hea suhe reisikindlustusest Jannoga, kes vastab kannatlikult mu kõikidele rumalatele küsimustele ja on igati abiks. Igaksjuhuks vaatan ka pakkumist iziist, kus pakkumine tuleb 35% soodsam. Saadan küssi, et mis värk on, mille ta vastab, et ta soodsamalt teha ei saa. Dääm, jälle südametunnistuse hääl. Iziist saan lisaks vastuse, et kui ma tahan tõrget ja pagasikindlustust ka, siis kõige lühemalt teeb seda seesam - kaheks nädalaks (lühemaks ajaks ei ole Mitte-Mingit-Võimalust, ennem astub ansip keski), keegi teine ei võta üldse nii lühikeseks ajaks. Saadan neile vastu suhteliselt tõreda kirja, et ma ei ole nõus maksma rohkem kui 2 päeva eest, sest reaalselt mul rohkem seda vaja pole. Hetk hiljem helistab mulle iziist tädi, kes on väga õnnetu häälega, kuid lubab asja veelkord uurida. Endal mul kraabib täiega hinge, et teisi niimoodi tundma panen.

Peab ikka õppima rohkem oma sõbralt herr Soolalt, kes teeb isegi politseile selgeks, et kui tema R1 läheb linnas esimese käiguga 92 välja, siis ei ole see liikluseeskirjade rikkumine vaid korravalvurite enda probleem :)

10min hiljem saan iziist kõne, et seesam on ikkagi nõus mulle kaheks päevaks tõrget ja pagasikindlustust tegema. Lõpuks tehtud, süda on rahul ja mõnus kergendustunne liigub kerre. Rikkam nii kogemuste kui piletite osas, jääb mul hinge kriipima see, et parema hinna saamiseks pean kellegagi tõre olema.


ps.nüüd hakkan Liinale pileteid otsima... :)

No comments:

Post a Comment